Groene Steden_Leefbaar Tienen

Groen in de stad, winst verzekerd!

Dat is althans een slogan die zowal al onze politieke partijen steunen. Draagvlak genoeg om iets te laten bewegen...

Maar, doen onze steden hier ook daadwerkelijk iets mee in de praktijk?

Een aantal steden kunnen terecht trots zijn op de verwezenlijkingen van de laatste jaren, maar wij nemen graag de proef op de som met een nakend bouwproject in Tienen. Daar dreigen een aantal monumentale bomen en open ruimte te verdwijnen voor appartementsbouw.

Zou onze stad de belangen van de bouwpromotoren laten voorgaan op deze van haar inwoners?  Of zulen ze dit project aangrijpen om samen met de projectontwikkelaar de buurt, die te kampen heeft met leegstand, verloedering en geconcentreerde armoede, een kwalitatieve invulling te geven?

Wij vragen Uw stem voor het behouden van groen en open ruimte in de stad, verdichting binnen de bestaande leegstaande structuren en voor een diversiteit aan type woningen, niet uitsluitend lucratieve appartementsbouw.

U geeft hiermee niet alleen een stem om onze buurt leefbaar te houden, maar geeft hiermee ook een duidelijk signaal naar de bevoegde overheden voor alle toekomstige stadsprojecten.  Zo ook voor de projecten in de stad waar u woont of werkt of gewoon als bezoeker komt winkelen of genieten van de culturele voordelen van de steden.

Bedankt!

Leefbaar Tienen

Meer informatie over het project in Tienen kan u terugvinden op de facebookpagina "Leefbaar Tienen".