Halt aan de praktijken van dierencentrum Waasland ! ( Wase dierenbescherming)

De Wase dierenbescherming heeft al jaren een slechte reputatie bij dierenvrienden en terecht. Wat nu gebeurde loopt de spuigaten uit.  Een Duitse herderpup van 5 maanden werd door een hondenvriend gered uit het asiel tegen de woekeradoptieprijs van € 460. De hond was 5 maanden, zou gecastreerd zijn en in orde met  alle inentingen en met zijn paspoort. Na een bezoek aan de dierenarts bleek dat boekje ongeldig was door uitgescheurde bladen, dat de  hond niet gecastreerd was en inentingen niet in orde waren en dat hij bovendien een oorontsteking heeft  en een ernstige allergie. De hond is wel gered maar naast de hoge adoptieprijs wachten de eigenaar nog hoge dierenartskosten om de Duitse herder wettelijk in orde te krijgen. De herder heeft medicatie nodig en zijn gezondheidsproblemen moeten nauwlettend worden opgevolgd door de dierenarts  wat ook veel geld gaat kosten.  Dergelijke praktijken verwacht men van een broodfokker maar niet van een erkend asiel dat overheidssteun krijgt.

Mag ik vragen dat jullie deze petitie tekenen en delen zodat wij allen aan bevoegd minister Weyts kunnen vragen om een einde aan deze wanpraktijken te stellen.  Laat ons allemaal dierenvriend Alberto de Weger , het baasje van de hond, steunen en gerechtigheid vragen in deze zaak.  Gelukkig kwam de hond goed terecht anders zou hij heel waarschijnlijk wel op de dodenlijst komen zoals zo vele honden en poezen die het asiel niet vlug geplaatst krijgt.DIT IS ERGER DAN BROODFOK. Dit is een erkend asiel waar dierenwelzijn centraal zou moeten staan.

IMG_0626.JPG

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Controleer alstublieft uw mailbox (en spambox).