Handen af van het groen in Wolstraat en Klokkeputstraat !

Zoals u in onderstaand artikel kunt lezen zullen twee lappen groen in de Klokkeputstraat en Wolstraat door het stadsbestuur worden verkocht.

Ik heb mijn volledige jeugd doorgebracht in de Klokkeput en kan dus als 'ervaringsdeskundige' met recht en rede claimen dat dit "klein" stukje groen een paradijs is voor kinderen en natuur. Ook al lijkt het misschien maar wat bomen en struiken voor een buitenstaander.

De grote uitdaging waar we als mens niet in slagen, is dat 'natuur' slechts een kans krijgt als er generatie na generatie na generatie gewoon afgebleven wordt. "Groen creëren" ergens anders klinkt als zo'n loze belofte, want telkens als die natuur ergens doorbreekt, staat tegen dan weer iemand nieuw klaar die nog een beter idee heeft en het ook daar zal willen vernietigen om nog eens ergens anders te beginnen. Ipv te wedden op de goodwill van politici in de toekomst, speel ik liever op zeker vandaag door wat al bestaat met rust te laten. Deel je deze visie? Onderteken dan deze petitie!

En ik ken de visie dat we natuur moeten groeperen en niet verspreid in de stad. Betekent dat dan ook dat we de weinige natuur in de stad systematisch moeten kleiner maken tot er niets meer overschiet? Waanzin, zo'n mentaliteit !

(https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181223_04059159?fbclid=IwAR0Ca3YfenGzXE19bhsfON1NFSrvAhTH5lyu-3HAWpQH7lclNT5mcIllIS4

Door te tekenen geef ik Kjell Clarysse toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.