Handen af van Thom Karremans

Nu de politiek voor de zoveelste keer de kop in het zand steekt, zoals altijd geen verantwoordelijkheid neemt en daarmee wederom alle betrokkenen in de glibberige politieke vrieskou laat staan om zelf 'schone handen' te houden en 'elkaar in te dekken' is de maat vol!

Als (ex)Militair sluit ik de rij ter bescherming van een man die deed wat hij kon maar niet gehoord werd!

Thom Karremans was als luitenant-kolonel commandant van dutchbat toen de bosnische plaats srebrenica in juli 1995 werd ingenomen. Karremans vroeg om hulp van de NAVO (luchtsteun) omdat Dutchbat niet de manschappen, de bevoegdheid en de middelen had om erger te voorkomen, maar kreeg geen gehoor. Dit alles als gevolg van de terughoudendheid van de VN en de toenmalige Nederlandse regering, om een standpunt in te nemen bij militair ingrijpen ('peacekeeping' ging vóór 'peace enforcement')!

De afschuwelijke gevolgen zijn bekend.

Laat zien dat je het niet tollereerd dat een Militair die zijn plicht deed maar door het 'beleid' met handen gebonden was, nu de dupe wordt van de struisvogel-tactiek van politici. HANDEN AF VAN THOM KARREMANS !

Het streven is ervoor te zorgen dat de daardwerkelijke verantwoordelijken terecht zullen staan en niet diegenen die zonder bevoegdheden, te weinig manschappen en te weinig materiaal, zo goed mogelijk hun werk hebben proberen te doen.

Tevens hoop ik oprecht dat er ook juristen zullen zijn, al dan niet militair, die zich vrijwillig willen inzetten voor deze man en zijn eenheid die onder dergelijke omstandigheden hebben moeten werken en er nog op afgerekend worden ook. We hebben minimaal 2000 stemmen nodig wil de Politiek er iets mee doen. Maar bij 2000 stemmen of meer, MOET de politiek er iets mee doen.

Sta op en laat zien dat je onze militairen, in tegenstelling tot Den Haag, NIET laat vallen.