Hans moet blijven!

De Algemene Directie is voornemens opleidingsdirecteur Hans van Rooijen van Bos-en Natuurbeheer te ontslaan en hebben hem verzocht afstand te nemen van het schoolgebouw.

Het personeel van Larenstein heeft de steun van studenten nodig om ervoor te zorgen dat het ontslag van de  Hans van Rooijen ingetrokken wordt.
Hans van Rooijen is het boegbeeld van de opleiding Bos en natuurbeheer. Een directeur zorgt ervoor dat onze opleiding in het werkveld goed bekend staat, en dat je daardoor bijvoorbeeld als afgestudeerde van Larenstein makkelijk aan een baan komt. Hij is bij problemen met de opleiding altijd aanspreekbaar, ook voor studenten en probeert het vaak direct op te lossen. Ook heeft hij veel studentinitiatieven gesteund, zoals bijv. van LaarX , bij bijzondere studentenproject gesponsord met truien, voor budget om op buitenlandse excursie te gaan gezorgd enz. enz.
Misschien dat niet iedereen Hans van Rooijen kent, of met hem te maken heeft, maar hij is erg belangrijk voor bos en natuurbeheer als opleiding. Ook zet hij zich altijd in voor samenwerking met de opleidingen van LWM en T&L. Als Hans van Rooijen weg moet, gaat iedereen dat merken op de locatie in Velp.

De docenten hebben de steun van studenten nodig op twee punten:
Punt één: om te vertellen dat het heel gaaf is om in Velp bij Van Hall Larenstein te studeren. Het gevaar is namelijk, dat onze school negatief in het nieuws komt. Dit wordt de docenten ook steeds voorgehouden: ze mogen niet naar buiten treden in de pers, omdat de opleiding dan slecht in het nieuws zou komen. Het is dus superbelangrijk dat zoveel mogelijk mensen zeggen dat Larenstein een goede school is met goede opleidingen.
Punt twee: om een petitie te tekenen die het terugdraaien van het ontslag van Hans van Rooijen eist.
Hiermee schaar je je achter het docententeam van alle opleidingen. Iedereen van het personeel is verbijsterd en boos over het dreigend ontslag van een goed functionerende collega. En ook over de manier waarop het gaat. Het is voor de docenten een onveilige sfeer: te weten dat je zomaar ontslagen kan worden als je goed functioneert. Vanuit het personeel is er een petitieondertekening bezig. Omdat de meeste studenten nu al met vakantie zijn is er deze digitale petitie opgestart.

De officiële redenen van het ontslag zijn nog niet aan het personeel bekend gemaakt. Dit zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren omdat de Algemeen Directeur Ellen Marks niet inhoudelijk op de redenen in wil gaan. Voor meer informatie over de mogelijke redenen: lees morgen het artikel in de Resource of kijk op resource.wur.nl.

Vrijdag avond verzamelen we de petities op deze pagina! Dus wees er snel bij!