HELP DE HAAGSE HORECA!

Keer op keer wordt de Haagse Horeca geconfronteerd met klagende buren die de woning betrokken hebben terwijl de zaak er al was en dus wisten waar ze aan begonnen.
Dit resulteert in (veelvuldige) hoge boetes hetgeen zelfs kan leiden tot sluiting van de onderneming ondanks de pogingen van de eigenaar of eigenaresse de eventuele overlast te verminderen door bijvoorbeeld onder bemiddeling in gesprek te gaan.

Wij eisen nu dat de Gemeente Den Haag het beleid aanpast en nu ook eens opkomt voor de ondernemer (bijvoorbeeld Foots en de Bordelaise) zonder dat de bewoner en buurt geheel worden vergeten. Geen torenhoge boetes meer zonder hoor en wederhoor, een duidelijk standpunt naar (toekomstige) bewoners toe door te kiezen voor de een bruisende, gezellige beatstad. Kiezen dus ook voor het uitgaanspubliek en de muziek, niet voor starre regelgeving!

Ook het beleid naar het gebruik van vergunningen, binnentuinen, terrassen en rookplekken moet versoepeld worden, uiteraard wel met bijvoorbeeld sluitingstijden van het terras. Vanzelfsprekend willen we dan ook dat de horeca zich hier aan houdt, wij vinden dan ook dat alles in overleg met de horeca geregeld moet worden.
Samen houden we het leuk!