Help en steun een 3,5 jarige peuter Isa met een cerebrale parese, een hersenaandoening waardoor ze niet kan lopen, aan een woning in een kindvriendelijke, rolstoelvriendelijke en veilige buurt.

Help lieve Isa zo snel mogelijk aan een aangepaste, rolstoelvriendelijke en kindvriendelijke woning in de Heeswijk in Cuijk.

Isa is een 3,5 jarige peuter en vanaf dag 1 al een vechtertje. Geboren met 32 weken, vocht ze al voor haar leven. Mama Ellen vocht ook, want ze lag met hoge koorts vanaf week 29 in het ziekenhuis. Antibiotica gekregen en na de bevalling ook nog eens een blindedarmoperatie.

Isa ontwikkelde zich niet zoals de andere kinderen. Later bleek dat Isa een cerebrale parase heeft. Dit betekent dat haar hersenen in de voorholtes, te weinig zuurstof hebben gekregen, waardoor haar hersenen geen signalen kunnen aansturen naar haar benen. In de benen zit te veel spanning. Ze kan wel kruipen, maar (nog) niet staan of lopen. Zoveel angsten: zou ze ooit kunnen lopen, met haar vriendinnen kunnen uitgaan, hoe zit het met haar denk en spraakvermogen, zelf eten en drinken? Gelukkig kan Isa goed praten en heeft ze sterke wil. Maar we willen haar verder op weg helpen. Dat ze later een sterke, zelfstandige, mooie, eerlijke en fantastische meid wordt.

Als ouderszijnde loop je al met een schuldgevoel. Want elke persoon zou denken, dat je dit had kunnen voorkomen. Wat ik wil zeggen is, nee mama Ellen, dit is niet jouw schuld! Het is niemands schuld. Als moeder/vader/gezin vechten wij voor een nieuwe huis. Een aangepaste huis zodat Isa zelf met haar rolstoel, de hort op kan gaan. Het maken van nog meer vriendinnen, contact leggen met anderen. Als ze later 10 jaar is, zelf een klein boodschapje kan doen bij de Jumbo. Want dit leerden we zelf ook toen wij iets ouder waren.

De woning in Padbroek, waar we nu wonen is ongeschikt. Ze kan niet zelf de trap op om naar haar slaapkamer te gaan. Isa kan niet met de rolstoel naar buiten. Er is een lange weg met klinkers, een grote heuvel, waar ze niet zelf met de rolstoel omhoog kan, en een grote heuvel omlaag. Een ongeschikte woning/omgeving voor onze lieve Isa.

We hebben uw hulp nodig! Er was een beschikbare woning in de Heeswijk. Maar niet iedereen van de woningbouwvereniging/wijkconsulenten ging akkoord. Het duurt nu al ruim 6 maanden. En elke gesprek met hun, vechten we opnieuw voor Isa's belang. Er is geen inlevingsvermogen. Er wordt gezegd: ze kan toch met de taxi naar haar vriendinnen gaan? Hoe hard kun je zijn, door een peuter de recht op een beetje vrijheid te ontnemen? Elke gesprek opnieuw in de verdediging staan waarom Isa recht heeft op die woning. We geven medische verklaringen af, want Isa heeft dit ook nodig voor de sociale ontwikkeling. Anders ontwikkelt ze niet. Ze zit nu in de buggy, door ons geduwd omdat ze niet met de rolstoel de heuvel op kan. Ze kan ook niet met handen en benen de straat op kruipen, want hier rijden ook veel auto's.

Om je heen zie je bijvoorbeeld wel dat anderen urgentie krijgen en binnen 1 maand een woning toegewezen krijgen. Dat gun ik ze van ze harte. Maar waarom wordt er dan bij een 3,5 jarig peuter met een hersenaandoening, zo moeilijk over gedaan. Alles wordt uitgesteld, geen toestemming, geen inlevingsvermogen, en geen hart.

Wij zijn vóór:

1. Zo snel mogelijk een woning in de Heeswijk, zodat het daarna verbouwd/aangepast wordt op Isa's behoeftes;
  2. Een eerlijke en respectvolle behandeling.

We zijn tegen:

1. Uitstel;
  2. Onrespectvolle en oneerlijke behandeling;
  3. Van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Ze heeft recht op vrijheid! Recht op een aangepaste woning, recht op een veilige, fijne en kindvriendelijke buurt!

Vechten jullie met ons mee?

Help ons door de petitie te ondertekenen!Screenshot_20190315-094636_PicsArt.jpg

Namens Isa, haar ouders en familie    Neem contact op met de schrijver van de petitie