Het behoud van Bistro Nargila

Ten aller eerste leven wij mee met de buurt bewoners die overlast hebben ondervonden van onze café.

Bistro nargila is een lounge die al vanaf 2010 de deuren heeft geopend en veel buurtbewoners die daar nu nog klanten van zijn. Niet alleen buurtbewoners maken gebruik van de gezelligheid zo komen er mensen van heel nederland. Bistro is niet alleen een lounge maar het heeft ook een heleboel buurtbewoners bijgestaan op verschillende manieren, bistro helpt daarin tegen ook jongeren met het vinden van werk of school, wij zijn ook in contact met heleboel ouders van de buurt. Bistro nargila is dus meer dan een lounge.

Om te beginnen afgelopen dinsdag op woensdag nacht was er een brand in de schuur van onze zaak, wij zelf zijn hierdoor heel erg geschrokken en gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

De brand die op het dak van de schuur heeft plaatsgevonden is overigens niet onze fout geweest. De nieuwszender AT5 heeft foute informatie naar buiten gebracht door ons de fout hiervoor te geven. Er is gesuggereerd dat brandende kooltjes de oorzaak is geweest, wat niet het geval was. Ook is de nodige onderzoek verricht door een erkende elektricien en is kortsluiting uitgesloten. Wij weten tot op heden nog steeds de oorzaak van de brand niet en overigens de brandweer ook niet blijkt uit het brand rapport.

De nieuwszender AT5 beweert overigens ook dat Bistro Nargila een ontmoetingsplek voor criminelen zou zijn. Wij willen hierbij jullie laten weten dat dit absoluut niet het geval is. Er vinden ook geen ruzies plaats en is er sinds 2010 nog nooit politie gekomen voor de lounge zelf.

Wij hebben tevens nieuwe huisregels om de nodige overlast te verminderen, waaronder:

1. De scooter alarm mag nooit aangezet worden wegens overlast.

2. Er mag nooit voor de deur gehangen worden. Indien dat wordt gedaan worden degene weggestuurd met een eventuele verbod.

3. De autos van de bezoekers moeten verplicht in een parkeervak.

4. Bij overtreding van een of meerdere regels wordt er een tijdelijk verbod ingesteld.

Wij vinden het jammer en betreuren het feit dat de buurtbewoners in overleg met de gemeente en Ymere geen bijeenkomst hebben georganiseerd zodat om de nodige kwesties te bespreken en zo ook vragen kunnen stellen die dan geantwoord kunnen worden.

Wij van bistro nargila staan nog steeds open om zo een avond desnoods bij ons in de zaak te organiseren.