HHS termijnen

De Haagse Hogeschool heeft er voor gekozen om van 9 termijnen over te gaan in 6 termijnen voor het betalen van het collegegeld. Voorheen waren er 6 termijnen van rond de 150 euro en 3 termijnen van rond de 300 euro. Nu wordt het 6 termijnen van >300 euro. Nu is dit op zichzelf niet zo erg, maar de HHS heeft er voor gekozen om deze termijnen achtereen volgend te innen. September, oktober, november en januari, februari, maart. Dit betekent dat studenten in een korter termijn een groot bedrag aan geld moeten op hoesten wat studenten meestal niet hebben. Dit betekent dat studenten naast school extra zullen moeten werken, of extra lenen bij DUO. Studiefinanciering alleen niet toereikend is.

Daarna hoeven zij van april tot september geen collegegeld te betalen.

Wij, studenten, willen dat de Haagse Hogeschool terug gaat naar het vorige systeem, of dat er per maand een vast bedrag wordt afgeschreven. Tevens verwachten wij een verklaring waarom de noodzaak wordt geacht om het systeem dat nu in plaats is, te veranderen. Want dit is geen oplossing.