Huisvesting school WormerWieken/De Eigen Wijs

Beste ouders, belangstellenden,

Al geruime tijd weten wij dat er een nieuwe school komt in Wormer, De Eigen Wijs. Om een lang verhaal kort te maken, de gemeente heeft besloten dat De Eigen Wijs in het hoofdgebouw van WormerWieken aan de Balk moet komen. Totaal niet wenselijk, voor zowel De WormerWieken alsmede de Eigen Wijs!

Deze week heeft een raadsvergadering plaatsgevonden waar Fie Nieuwenhuizen, directeur van Wormer Wieken, Arnold van 't Hart, vader en voorzitter MR Wormer Wieken, en Jet Meelker, voorzitter van De Eigen Wijs, hebben gesproken. Beide scholen willen dat De Eigen Wijs wordt gehuisvest in het Kasteel, het bijgebouw op het schoolplein van Wormer Wieken. Dit pand past ook beter bij het onderwijsconcept van De Eigen Wijs. De burgemeester van  Wormerland, Peter Tange, die ook onderwijs  in zijn portefeuille heeft, blijft echter bij zijn standpunt dat De Eigen Wijs in het hoofdgebouw van WormerWieken moet komen. Het kasteel staat ondertussen al 6 jaar leeg, en de gemeente Wormerland heeft blijkbaar nog steeds de illusie dat zij het kunnen verhuren aan deze of gene. Ook wordt er voorbij gegaan aan het feit dat Agora, de stichting waar WormerWieken onder valt, juridisch eigenaar van onze school is.

Daarom deze petitie. De ouders van Wormer Wieken hebben zich hierin nog niet laten horen. Tot nu. Wij willen deze petitie aanbieden aan Peter Tange, vanzelfsprekend met de pers erbij.

Teken jij ook?

Dank!