Hulpverlening met paarden moet als minor blijven bestaan

Al 5 jaar wordt de unieke minor "Hulpverlening met paarden" 2 maal per jaar uitgevoerd binnen het HBO sociaal-agogisch onderwijs op de NHL. Paarden in de hulpverlening begint eindelijk in Nederland op te komen en krijgt langzaam iets meer erkenning. Dat vraagt ook om een verantwoorde basis in opleiden. Maar gelukkig heeft de NHL de uitdaging opgepakt om  deze hulpverlening in de vorm van een minor met passend onderwijs te ondersteunen. De studenten zijn enthousiast en komen uit heel Nederland naar Leeuwarden voor deze minor en soms zelf uit het buitenland! Dieren in de hulpverlening doe je niet "zomaar'! Het welzijn van het dier is je hoogste prioriteit als hulpverlener en daar heb je kennis en ervaring voor nodig. Zooantropologie, kennis van de dier-mens verhouding is daar een wezenlijk onderdeel van. Nu dreigt de minor te sneuvelen omdat het "maar" om een beperkte groep studenten gaat. Laten we dat gebeuren of proberen we de dieren en mensen te ondersteunen met goed onderwijs?