IJsbaan in het Park van Rotterdam!

De bewoners rondom het Park en Parqiet, het Parkcafe, slaan de handen ineen voor een geweldig en uniek project in de winter: een ijsbaan in het prachtige monumentale stadspark in het centrum van Rotterdam gedurende de maand december!!

Een schaatsbaan in het prachtige stadspark van Rotterdam zou van grote waarde zijn voor de stad als belangrijk onderdeel van het winterprogramma maar ook enorm bijdragen aan het verbinden van jonge en oude bewoners en bezoekers van Rotterdam door de schaatsport!

De ijsbaan die wij in gedachte hebben in combinatie met de plek, het prachtige monumentale stadspark in het centrum van Rotterdam, moet een New Yorks karakter krijgen. Schaatsen op een nostalgische ijsbaan midden in de natuur! De schaatsbaan van 135 m2 zal klein genoeg zijn om de laagdrempelige en ongedwongen sfeer in het  Park te behouden, maar groot genoeg voor bijvoorbeeld school- en familieschaatsen. Daarnaast zullen met een leuk aanbod van eten en drinken een bijzondere sfeer

creeren en bijdragen aan een bijzondere sociale ontmoetingsplek midden in de natuur van het centrum van Rotterdam.

De schaatsbaan beoogt geen commerciele doelstelling en heeft zodoende geen winstoogmerk. De bewoners en Parqiet zullen gezamenlijk optreden om de gemeente van het plan te overtuigen en dit geweldige project op een succevolle wijze uit te rollen.

Het doel van deze petitie is het verzamelen van zoveel mogelijk handtekeningen van medestanders om zodoende meer draagvlak te creeren bij de gemeente voor de vergunning en financiële bijdrage, noodzakelijk voor de realisatie!

Wilt u ook met vrienden en familie schaatsen in het prachtige Park van Rotterdam tijdens de decemberdagen of genieten van alle gezelligheid en vreugde van schaatsende mede Rotterdammers? Teken dan deze petitie!