KBDB stop het onverantwoord lossen van duiven

Beste bestuursleden van KBDB,

Bij deze vragen wij jullie met aandrang om lossingen zoals Tours van dit weekend (en andere onverantwoorde lossingen zoals La souterraine, soissons....) een HALT toe te roepen en de verantwoordelijken hiervan aan te pakken en eventueel te schorsen. Onze duiven werden vlak tegen bomen gelost, en aan de andere kant een meer. Gelukkig was er op het moment van de lossing een man aanwezig die heel het gebeuren gefilmd heeft. Duifjes zijn tegen de paaltjes langs de vrachtwagens geknald (duifje kon zelfs niet meer vliegen), anderen meteen in de bomen, nog anderen....in het water!

De man die filmde heeft er eentje kunnen redden, maar als je het filpje bekijkt kan je zien dat er verderop nog in het water belanden...de begeleiders?! ze stonden erbij en keken ernaar. Hier betalen wij geen transportkosten voor! Onze duiven verdienen de beste behandeling. Als dit de manier is om met onze duiven om te gaan, kunnen we ze beter meteen naar de polier brengen.

Wat betreft de weersomstandigheden, ook hier was er een reden om niet te lossen, de hemel was potdicht. Resultaat..na 20 min waren er nog steeds duiven boven de vrachtwagens aan het circuleren. En het uur van thuiskomst hing er een onweer boven vlaams brabant. Maar de duifjes MOESTEN er uit, want er was een triatlon wedstrijd gepland?!

Ook de losplaats was niet correct...als je de coördinaten op google earth intikt, kom je in een mooie open vlakte terecht. Wat hier duidelijk niet het geval was.

Dit kan gewoonweg niet meer!! in deze tijden van moderne technologie (buienradars etc) via tablets en zelfs via smartphone mag je toch verwachten dat de mensen die moeten lossen beter geïnformeerd zijn.

We staan met onze sport aan de rand van een diep dal waar niemand weet waar het eindigen zal. Ooit was belgië de bakermat van de duivensport met wereldwijd aanzien, nu de schande....

daarom Beste bestuursleden,

Neem het heft zelf in handen, op elk schip kan maar één kapitein zijn.

er zijn oplossingen die makkelijk te verwezenlijken zijn.

- film elke lossing

-controleer elke losplaats

-begeleiders voorzien van tablets...met buienradars etc op

-...............