Kinderopvang thuis in kinder-dienstencheques

Heeft uw kind(je) ook nood aan rust na de schooluren, maar is het door uw job onmogelijk om om 15u15 - 16u al aan de schoolpoort te staan? Of op woensdag om 12u? Is het zelfs moeilijk om wanneer de nabewaking op school gedaan is, aan de schoolpoort te staan? Is het elke schoolvakantie weer een gepuzzel om opvang te vinden voor de kids?

Zou u het ook fijn vinden dat de mensen die de kids gaan afhalen van school of op de kids passen tijdens de schoolvakanties een volwaardig jobstatuut krijgen?

Teken dan nu deze petitie! Zodat u binnenkort iemand via de kinder-dienstencheques thuis op uw kindjes kan laten passen.

Zodat ouders die gaan werken geen stress meer moeten hebben over de naschoolse opvang van hun kindjes.

De kandidaat-kinderbegeleiders zouden eerst 1 of meerdere modules van de bestaande opleiding "Begeleider in de (buitenschoolse) kinderopvang" kunnen volgen zodat ook zij heel goed voorbereid aan deze job beginnen. (Deze opleiding is erkend door Kind en Gezin en de overheid.)

Een aparte soort kinder-dienstencheque zou ideaal zijn, want huishoudelijke hulp en kinderbegeleider zijn natuurlijk 2 verschillende jobs.