Laat Olifant BUBA bij haar Familie blijven!

©bron: telegraaf

"Ooit liet HANS KLOK iedere avond olifant BUBA verdwijnen, nu ziet het er naar uit dat de olifant die geen vlieg kwaad doet, MOET verdwijnen uit circus Freiwald. Deze keer niet vrijwillig, maar verplicht door de nieuwe wet op exotische dieren. Voor Hans niet te verkroppen, hij wil niet dat de olifant waar hij ooit zo’n succes mee had, zal sterven…
Het immense beest ‘leende’ Hans, compleet met eigen verzorger, van de familie FREIWALD , eigenaren van het gelijknamige circus, waar olifant Buba inmiddels lang geleden weer in de piste terugkeerde en een publiekslieveling van jewelste bleef. Totdat de minister besloot dat wilde dieren niet meer in circussen mogen optreden en Hans’ olifant vervroegd met pensioen ging.

,,Het is eigenlijk een beslissing waar ik het best mee eens ben,” zegt hij, ,,Wilde dieren horen natuurlijk geen aangeleerde kunstjes te vertonen. Maar wat nu gebeurt, is ook niet goed. Buba woont als sinds haar geboorte, VEERTIG JAAR GELEDEN, bij de familie en weet niet beter. Nog steeds wordt zij er liefdevol verzorgd en reist ze met het circus mee, alleen optreden is er niet meer bij. De verzorgers hebben er nu nog meer werk aan dat toen zij gewoon optrad. De olifant was gewend aan beweging en aandacht en nu moet ze echt, meestal dus pas na de show, beziggehouden worden. Wandelingetjes maken door de stad waar het circus staat, enzo. Het dier moet beweging krijgen, anders wordt ze ziek. Daar werd deze zomer van gemaakt dat die wandeling een reclameoptocht voor het circus zou zijn. Er bestaat zoveel onkunde, over dit onderwerp.”
"

Buba is de beroemde olifant van Circus Freiwald.
Ze woont al vanaf haar geboorte "40 jaar geleden" bij de Familie Freiwald.
Door de wet op exotische dieren die op zich prima is, zijn de eigenaren van Buba gedwongen afstand van haar te doen.

Buba treed niet meer op in het circus, maar ziet deze mensen als haar familie/Kudde. Een gedwongen vertrek bij deze mensen, zal door heimwee uiteindelijk leiden tot haar dood..

BUBA moet blijven bij de Familie Freiwald, en DAAR genieten van haar mensen, en haar verdiende pensioen!

Help ons BUBA redden!

Teken deze petitie, en deel hem!