Laten wij het FAVV het pupje van een 6-jarig jongetje vermoorden

Een jongentje van zes krijgt een pup cadeau (gewenst!) van een kennis uit Turkije.

Weet het jongentje of zijn ouders veel dat het pupje eerst een vaccin moest gehad hebben en gechipt moest zijn voor het mee mocht komen naar ons land!

Het jongentje laat op een onbewaakt moment het pupje ontsnappen en het komt in het asiel terecht…

Zij volgen de wettelijke procedure bij vermoeden van mishandeling doordat de oortjes gecoupeerd waren.

En de bal gaat aan het rollen, het FAVV staat een paar dagen later op de stoep met bevel tot inslapen van het pupje.

Het jongentje spreekt al dagen niet meer op school, verontruste leraars contacteren de ouders met de vraag wat er gebeurd is.

Het jongentje mist zijn speelkameraadje.

Het asiel had intussen de pup al laten enten tegen hondsdolheid en stellen aan het FAVV voor de pup in quarantaine te houden tot de termijn is verstreken en de pup “veilig” wordt beschouwd.

Bikkelhard : het FAVV geeft bevel de pup op maandag 29 september te laten inslapen of zij komen het zelf doen.

Dat laat een mens met een hart toch niet zomaar voorbijgaan zonder alle registers open te trekken om op een wettelijke manier de pup te proberen redden.

Hun oplossing is ideaal, hun dierenarts steunt en hierin. Hoe kan je dat dan weigeren? Gewoon omdat je dat kan? Is dat menselijk? Zouden ze dat met een baby-vondeling met zwarte huidskleur ook doen? Gewoon omdat het kind “zou uit een land kunnen komen waar ebola is”? Ik denk het niet! Met mensen zijn ze zo beestig niet, alleen met dieren!

Help ons Jacky redden AUB, Jacky is een lief en leuk pupje met nog een heel leven voor zich!

Deadline: Maandag 29.09.2014 omstreeks 09.00 uur MOETEN wij deze praktijken halt toe roepen en het dier redden van de dood!!!!