Leopoldskazerne in transformatie een goede lesplek voor student en docent?

IMG_2990.JPG

Op 18 maart 2019 begonnen de officiële afbraakwerken aan De Leopoldskazerne in Gent. De Provincie Oost-Vlaanderen en het consortium THV Leopold willen met deze werken de site omvormen tot een duurzame stadsbuurt met meer ademruimte voor de omgeving waarin de aandacht voor comfort en kwaliteit centraal staan. Als lesgever en cursist vrezen we echter dat deze aandacht net niet centraal staat voor de gebruikers van de site tijdens de werken.

Het Perspectief PCVO is één van de vaste gebruikers en biedt al enkele jaren cursussen aan op deze historische site. Nu de werken zijn gestart, zijn wij uiterst bezorgd over de impact die deze zullen hebben op de kwaliteit van de lessen en het comfort van zowel cursisten als lesgevers.

We zijn bezorgd dat de overlast tijdens de werken voor een daling van het aantal cursisten zal zorgen en dat de kwaliteit van de lessen en het comfort voor de lesgevers en cursisten niet meer gegarandeerd kunnen worden.

De werken zijn nog maar enkele weken bezig en nu al is er geluids- en stofhinder waardoor ramen niet meer open kunnen; zijn er elektriciteitsstoringen, onbedoeld brandalarm…kortom, is de leefbaarheid van de lesomgeving sterk verminderd.

Wij willen niet dat lesgevers en cursisten hun stem forceren om het geluid van de werken te kunnen overstemmen. We willen niet dat lesgevers uitvallen door de belasting die de werken veroorzaken. We willen niet dat cursisten ons centrum de rug toekeren omdat op een comfortabele manier les te volgen niet meer kan gegarandeerd worden.

Wij eisen dat de leefbaarheid van onze lesomgeving tijdens de werken aan de site Leopoldskazerne te allen tijde wordt gegarandeerd. Wij verwachten dat onze inrichtende macht nu al een alternatieve locatie zoekt als de overlast de kwaliteit van het onderwijs in het gedrang brengt.

Door te ondertekenen, machtig ik Adinda Ricourt om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...