Lijnbus moet blijven in Banholt, Bemelen, Rijckholt en Termaar

In plaats dat de provincie Limburg zich inzet voor de leefbaarheid van kleine kernen, komt ze vandaag met dramatische plannen in de media om de lijnbus in enkele kleine dorpen te doen verdwijnen.
Onbegrijpelijk, omdat de afgelopen jaren de overheid juist vuil geld heeft gestopt in strategische visies en ontwikkelingsplannen om ook kleinere dorpen leefbaar te houden en te behoeden voor vergrijzing en stilstand. Vervolgens zien ze echter de pinautomaat verdwijnen, worden ze niet aangesloten op glasvezel en verdwijnen basisvoorzieningen, zoals scholen.

Waarom is dit nodig? Er zijn toch ook behoorlijk winstgevende lijnbus trajecten! Als dit doorgaat zijn de gevolgen voor de betrokken bewoners, maar zeker ook voor de plaatselijke toeristische bedrijven, zeer groot en zullen deze maatregelen een grote impact hebben op de leefbaarheid van betreffende dorpen. Het is buitengewoon opmerkelijk, dat niet alleen scholen worden gesloten, maar vervolgens ook de vele jaren bestaande lijnbus volstrekt ten onrechte wordt weggehaald. Vooral ouderen en schoolkinderen van betreffende dorpen worden hierdoor onrechtvaardig zwaar getroffen.

Het is daarom dat alle inwoners van Banholt, Bemelen, Rijckholt en Termaar, worden opgeroepen om hiertegen stevig te protesteren! Ook zal het gemeentebestuur worden opgeroepen om de provincie een brandbrief te sturen dat het opheffen van de lijnbussen in genoemde dorpen absoluut onacceptabel is.

U kunt meehelpen deze protesten kracht bij te zetten door deze petitie mede te ondertekenen. En deze zoveel als mogelijk met vrienden, familie, kennissen en inwoners te delen, zodat we samen op korte termijn een groot aantal handtekeningen kunnen verzamelen.

Alle ondertekeningen en reacties worden gebundeld en aangeboden aan de gemeente Eijsden-Margraten en de provincie Limburg om te laten zien dat de lijnbussen in onze kleine dorpen niet mogen verdwijnen.