Malaysia Airlines MH17 | Laat onderzoekers starten!

Op 17 juli 2014 rond de klok van 12:00u (Nederlandse tijd) steeg vlucht MH17 van Malaysia Airlines op Schiphol Amsterdam op om een lange reis te maken naar Kuala Lumpur. Helaas hebben bijna 300 mensen dit het leven gekost, waarvan 193 Nederlanders.

Om 14:15u is het contact verbroken met de Boeing 777 van Malaysia Airlines. Een lange tijd wist nog niemand wat er was gebeurt, maar snel werd er duidelijk dat het toestel vermoedelijk is neergeschoten door pro-Russische separatisten die het toestel zouden hebben aangezien voor een militair vliegtuig.

Het toestel zou zijn neergehaald met een BUK luchtdoel-raketsysteem van Russische makelij.

Rutte geschokt over respectloos gedrag op rampplek
Vandaag zouden mensen hebben gerotzooid met de spullen van de slachtoffers op de rampplek. Rutte noemt het ronduit walgelijk. Het moet verschrikkelijk zijn voor de nabestaanden. Helaas laat Rusland het (nog) niet toe dat onderzoekers bezig kunnen op de rampplek en dat de lichamen geborgen kunnen worden. De lichamen moeten zo snel mogelijk overgebracht worden naar de nabestaanden, zodat deze mensen ook normaal afscheid kunnen nemen van hun geliefden.

#UPDATE: 22-07-2014#
Inmiddels zijn de lichamen aangekomen in Charkov waarna ze zo snel mogelijk worden overgevlogen naar Nederland. Hier wordt verder onderzoek gedaan en uiteindelijk worden de lichamen overgebracht naar de nabestaanden. Nog steeds kunnen er momenteel geen normale onderzoeken plaatsvinden. Deze petitie zal dus daarom blijven doorlopen totdat alle onderzoeken netjes zijn afgerond.

Ook wij vonden dat dit niet langer meer kon, en daarom zijn wij deze petitie gestart en hopen we dat veel mensen met de nabestaanden zullen meeleven en deze petitie ondertekenen!

Alvast hartelijk bedankt voor jullie steun!

Vul het onderstaande formulier in om deze petitie te tekenen die is aangemaakt door -. Alle informatie die je opgeeft op dit formulier zal door de maker van de petitie te zien zijn.