Bouw een McDonalds University

Mcdonalds1.jpg

De prijzen van de nieuwe Refter rijzen de pan uit. Voor de gewone student is een maaltijd onbetaalbaar geworden. Alleen de elite van de universiteit kan nog in de Refter eten. Het is tijd voor een alternatief! Daarom willen wij een McDonalds op de campus zodat studenten weer een fatsoenlijk betaalbare maaltijd kunnen krijgen.

Wij
Studentenvakbond AKKU en studenten van de Radboud Universiteit, reeds beroofd van onze basisbeurs

Constateren
  • Dat de nieuwe Refter voedsel verkoopt voor woekerprijzen. Zo betaal je maar liefst €2 voor een pizzapuntje en €5 voor een cheeseburger (zonder friet en salade)
  • Dat universiteiten toch al gedwongen worden om marktwerking en rendementsdenken toe te passen
  • Dat de bouw van een McDonalds niet 1,2 miljoen euro van het universiteitsbudget kost
  • Dat McDonalds wél betaalbaar, duurzaam, voedzaam vlees en ander lekker eten verkoopt
En verzoeken
Het college van bestuur van de Radboud Universiteit om opdracht te geven tot de bouw van een McDonalds op de campus

Door te tekenen geef ik Studentenvakbond AKKU toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.