“ Meer dan 1000 onopgeloste moorden schreeuwen om een oplossing"

D5D7B1DD-5826-4C08-8263-82878B72FEF4.jpeg

Op maandagmiddag 17 juli 2017 werden in een woning aan de Ceintuurbaan de lichamen aangetroffen van 54-jarige Pieter en de 32-jarige Tae Hoovers. De twee zijn door vuurwapengeweld om het leven gekomen.

Pieter en Tae zijn door vuurwapengeweld om het leven gekomen en het vermoeden bestaat dat dit al op zaterdag 15 juli is gebeurd. Er zijn bewakingsbeelden beschikbaar van een persoon die op deze dag het pand aan de Ceintuurbaan heeft betreden. Deze man is verdachte in het onderzoek.  Op de beelden is te zien dat de man rond 21.40 uur bij de woning aankomt. Pieter en Tae zijn dan zelf ongeveer een uur binnen. De man draagt twee groten tassen. Hij doet zijn best zijn gezicht verborgen te houden voor de bewakingscamera’s, maar hij komt op een gegeven moment toch duidelijk in beeld. Ook zijn er beelden van dezelfde man wanneer hij wegloopt bij de woning.

Deze man loopt nog steeds rond.

zie ook beelden in opsporing verzocht;

Aan; Premier Mark Rutte

Aan; het Ministerie van Veiligheid en Justitie,

Minister Ferdinand Grapperhaus

Minister Sander Dekker

Aan; de voorzitter van de Tweede Kamer Khadija Arib

“Wij , burgers van Nederland , zijn enorm opgelucht met de ontknoping in het onderzoek naar de moord op Nicky Verstappen. Dat is te danken aan de enorme inzet van politie en justitie. Maar wij vinden dat al de andere meer dan duizend onopgeloste moorden en coldcases dezelfde inzet verdienen.

Ook realiseren we ons dat meer dan duizend daders in ons land vrij rondlopen en zij kunnen ieder moment weer toeslaan. Dat geeft ons al die jaren een gevoel van angst en onrechtvaardigheid.
Onze dode geliefden kunnen niet meer navertellen wat zij voelden toen zij in die laatste minuten voor zij stierven hun moordenaar soms recht in de ogen keken. Wij, meer dan 1000 families, huiveren bij de gedachte dat wij overal de moordenaar van onze geliefden kunnen passeren.

Het is een taak van de overheid verantwoording te nemen om er alles aan te doen om moordenaars niet langer vrij te laten rondlopen. De overheid mag nabestaanden niet in de kou laten staan.

Voor ons is het de omgekeerde wereld als moordenaars zich veilig wanen omdat er geen inzet is om achter hen aan te gaan. Tegelijkertijd ervaren de nabestaanden en burgers onveiligheid vanwege een falende bescherming door de overheid.
Bovendien mag het toch geen verschil uitmaken in welke regio een slachtoffer sterft? Waarom is er in Noord-Nederland maar één rechercheur voor coldcase-zaken terwijl in Oost-Nederland tien rechercheurs worden ingezet. Dit is rechtsongelijkheid.

Wij vragen een krachtiger en overtuigende aanpak van de meer dan duizend moordzaken en meer goed uitgeruste politieteams en activistische officieren van Justitie. Nabestaanden schreeuwen om veiligheid én een eerlijke kans op een antwoord op de vraag wie hun geliefde vermoordde. Dan kan het leven verder.”

Deze petitie is gestart door een dochter van een vader die zijn leven verloor tijdens het uitlaten van zijn hondje. De dader loopt nog steeds vrij rond. De petitie wordt overhandigd aan bovenstaande perso