Meer parkeerplaatsen Grote Belt in Zaandam

Meer parkeerplaatsen Grote Belt

Deze petitie is bedoeld om een signaal af te geven aan de Gemeente Zaandam omdat er structureel te weinig parkeerplaatsen zijn voor de bewoners van de Grote Belt.

Mede door het nieuwe parkeerbeleid van de Gemeente Zaanstad  in Zaandam zuid waarbij alleen nog maar in de parkeervakken geparkeerd mag worden, lijkt het voor de bewoners van de Grote Belt steeds onmogelijker te worden om een parkeerplek in hun eigen straat te vinden. Daarnaast is de gemeente begonnen met het strikt controleren hierop in de avond waardoor veel mensen worden geconfronteerd met hoge en onnodige boetes!

De gemeente heeft sinds de oplevering van het nieuwbouwproject de Funen in 2008 gedoogd dat ook aan de andere kant van de straat geparkeerd wordt. In de afgelopen jaren zijn zelfs twee parkeerplaatsen verdwenen in de straat! De straat is doodlopend en is immers breed genoeg voor meerdere parkeerplaatsen waarbij genoeg ruimte overblijft voor evt. hulpdiensten.

Het parkeerprobleem speelt ook in de omliggende straten van de Grote Belt, na 17.00 is er simpelweg geen plek meer om je auto te parkeren in de omliggende straten.

De bedoeling is hiermee naar de gemeente te stappen om verandering af te dwingen bij de gemeente.

Ben je het hiermee eens teken dan de petitie!