Misstanden Jeugdzorg

Een pleegmoeder zorgt al 4 jaar voor 2 zusjes van 4 en 6 jaar oud.
De kindjes kwamen ondervoed en onverzorgd bij haar in huis en waren erg mishandelt. Inmiddels zijn het 2 vrolijke meiden geworden die stapelgek zijn op pleegmoeder. Door de enorm slechte samenwerking met BJZ heeft pleegmoeder in 2007 al een klacht ingediend, die op alle punten gegrond is verklaard. Daarna wilde BJZ wraak. Die kans kregen ze na een (volgens het AMK) pestmelding van kindermishandeling. Er is niets gevonden, maar toch is pleegmoeder ineens onveilig, niet loyaal enz.

BJZ wil de kinderen nu terugplaatsen naar de biologische moeder, met nauwelijks begeleiding. Moeder heeft nauwelijks mogelijkheden (maar 1 slaapkamer en geen plaats voor bedden voor de meiden) en capaciteiten om voor de meisjes te zorgen. Borderline, persoonlijkheidsstoornissen, PTSS, woedeaanvallen en schuldsanering is daar allemaal aan de orde van de dag. Moeder zag haar kinderen tot nu toe anderhalf uur per maand. Ze heeft totaal geen kindbeleving en is zelf nog een kind.
Zij kan niet voor de kinderen zorgen en geeft dit zelf ook aan, hoewel ze het wel heel graag wil. Het zou de kinderen wederom enorm beschadigen, maar BJZ lijkt dit een ideale leefomgeving voor de meisjes te vinden.
BJZ zou in het belang van de kinderen moeten kiezen, en ze moeten zeker de kinderen (laten) begeleiden bij een eventuele terugplaatsing. Echter dit gebeurt niet. Een kwalijke zaak voor zowel de kinderen als moeder.

Help ons d.m.v. een handtekening om terugplaatsing te voorkomen.