Ondertitel! 'Mijn mama wilt de film ook volgen'

Nederlandstalige films zijn in de bioscoop voor doven en anderen met een gehoorbeperking niet of nauwelijks te volgen. Ondertiteling maakt films voor een groter publiek toegankelijk en nodigt uit vaker een bioscoopje te pikken. Fijn voor de bioscopen, nog fijner voor al die bezoekers die wel kunnen lezen maar niet goed kunnen horen. We roepen alle bioscopen op om in hun programmering ondertitelde Nederlandstalige films op te nemen. Of zoals de vijfjarige zoon van initiatiefneemster Andrea Hartog uit Beverwijk het zegt: 'Mijn mama wilt de film ook volgen'.filmmama1.jpg

Door te tekenen geef ik Andrea Hartog toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.