ondertiteling RTL4 voor doven en slechthorenden

Wie doof of slechthorend is, kan Nederlandstalige tv-programma’s alleen goed volgen als ze ondertiteld zijn. Zonder ondertiteling is het voor een dove of slechthorende kijker alsof hij naar een Chinese comedy zit te kijken: geen lol aan. Daarom is ondertiteling hard nodig. Er zijn ruim anderhalf miljoen mensen in Nederland die niet goed kunnen horen!

Al een aantal jaren hebben doven en slechthorenden in Nederland het verlangen om meer televisieprogramma’s en series ondertitelt te krijgen. RTL heeft nu beloofd dat te zullen gaan doen.

De talkshow RTL Late Night live – gepresenteerd door Humberto Tan – is vanaf nu voorzien van ondertiteling via Teletekst 888. Dit past bij de belofte van de omroep om meer programma’s toegankelijk te maken voor doven en slechthorenden. Er moet ondertiteling voor koffietijd, eigen huis & tuin en andere programma's die geen ondertiteling hebben komen!

willen jullie een handtekening zetten?