Onderzoek bekostiging hulpmiddelverstrekkers

Hulpmiddelverstrekkers zoals Medpoint en Welzorg lijken een monopoliepositie op de Nederlandse markt te hebben. Gemeenten gaan vaak in zee met één of beide partijen. De service en dienstbaarheid laat echter veel te wensen over.

Hoe is de bekostiging van deze twee hulpmiddelverstrekkers opgezet? Is er daadwerkelijk sprake van een monopoliepositie? Hoe is deze te doorbreken? En: wat kan er gedaan worden om de huidige problemen tot een aanvaardbaar minimum te beperken?

Met deze petitie wil ik naar de verantwoordelijk staatssecretaris en/of minister stappen en vragen naar openheid van zaken. De keuzevrijheid van hulpmiddelverstrekkers moet weer open worden. Grote bedrijven als Medipoint en Welzorg welke kleine spelers hebben ingelijfd dienen de service en dienstbaarheid naar een hoger peil te tillen. Daar kan ook het loslaten van kleine bedrijven bij horen, welke dan semi-zelfstandig (onder supervisie van Medipoint of Welzorg) kunnen werken.

Teken de petitie en laat eventueel uw mening achter. Deze wanpraktijken moeten stoppen, nog liever gisteren dan vandaag!

Vul het onderstaande formulier in om deze petitie te tekenen die is aangemaakt door Johan van den Boogaard. Alle informatie die je opgeeft op dit formulier zal door de maker van de petitie te zien zijn.