Ontslag en beroepsverbod Yasmina Haifi

''ISIS bestaat helemaal niet uit radicale moslims. De terreurorganisatie is opgericht en wordt gerund door zionisten om de islam zwart te maken''. Die even bizarre als racistische complottheorie komt uit de koker van Yasmina Haifi, een ambtenaar die bij het ministerie van Justitie werkt als projectleider van het Nationaal Cyber Security Centrum.Haifi uitte haar bizarre beschuldiging woensdagochtend op Twitter. Veel mensen reageerden verontwaardigd, maar Haifi leek in eerste instantie niet van plan om ook maar iets van haar woorden terug te nemen.

Een ambtenaar die zulke denkbeelden uitdraagt en notabene werkt als projectleider van het Nationaal Cyber Security Center, en dus ook met staatsgeheimen, vormt niet alleen een gevaar voor de staatsveiligheid maar zet met haar uitspraken ook aan tot ongewenst geweld tegen Joden.

Wij, ondertekenaars van deze petitie, eisen onmiddellijk ontslag van Yasmina Haifi en voor de rest van haar leven een onherroepelijk beroepsverbod voor een baan/functie bij de Nederlandse overheid.