ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid hypotheek

Hallo allemaal,

Helaas zijn er een hoop gedupeerden in nederland die kampen met exen die niet mee willen werken aan het hoofdelijk ontslag voor de aansprakelijkheid van een hypotheek.

Hierdoor komen een hoop mensen in erge financiele problemen. Zelf zit ik helaas ook in zo'n geval.

Ik heb een huis met mijn ex partner. Ik ben nu getrouwd en heb een tweeling van net 2 jaar.

Mijn ex is inmiddels ook getrouwd en dan zou je toch denken dat het allemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn om verder te kunnen gaan met je leven.

Na 7 jaar proberen om van de hypotheek af te komen ben ik er nog niet vanaf. Nu is de situatie zo dat mijn ex niet meer betaald.  Dan hoor je van anderen, ga naar een advocaat.

Dat hebben wij ook gedaan. Uiteindelijk hebben we een machtiging van het huis gekregen zodat we het huis zonder toestemming van mijn ex kunnen verkopen. Eenmaal na een paar maandjes de sleutel eindelijk in handen te hebben is mijn man gaan kijken. En wat bleek? Heel het huis is afgebroken. We zijn er erg van geschrokken omdat dit niet hetgene is wat hij beloofde. En nu wil de bank een executieverkoop omdat hij slecht tot niet betaald.

En nu zegt de bank dat ik de gehele schuld op mijn dak krijgt want hij heeft zoveel schulden gemaakt en mijn man heeft nog een woning met overwaarde.

Dus met andere woorden wij worden verplicht om het huis te verkopen en worden dus door de bank op straat gezet.

Op google heb ik eens rondgekeken. Er zijn zo ontzettend veel mensen in deze situatie en er moet toch iets aan te doen zijn.

Al is het maar dat bij uit elkaar gaan er binnen 2 maanden een akte van verdeling moet zijn. En als degene die in het huis wilt blijven wonen binnen diezelfde 2 maanden de hypotheek rond moet hebben bij de bank. Lukt dit niet dan verplichte verkoop. Elke keer zijn de mensen die uit het huis zijn gegaan de pineut omdat de exen de huizen afbreken en zoveel schade aanrichten dat anderen met de restschuld blijven zitten.

met deze petitie wil ik naar de regering stappen in de hoop dat er eens een wet komt die de gedupeerden beschermd en degene die er zo'n puinhoop van maakt ook de schulden en ellende op zich krijgt.

allemaal alvast bedankt!!

groetjes, Wilma