Ook starterslening voor aankoop voormalige huurwoningen gemeente Wijchen

De gemeente Wijchen wil het starters op de koopwoningmarkt makkelijker maken om in Wijchen een woning te kopen.

De Starterslening in de gemeente Wijchen geldt helaas niet voor de aankoop van (huur)woningen van een woningcorporatie. Er zijn een hoop mensen met een laag tot gemiddeld inkomen die door deze regeling gewoon geen woning kunnen kopen. Deze mensen zitten vaak te duur gehuurd wat jammer is aangezien kopen tegenwoordig A voordeliger is en B je voor onderhand hetzelfde bedrag veel meer woning ervoor terugkrijgt.

De meeste woningen die de laatste op de markt komen zijn of te duur of een voormalig huurwoning van een woningcorporatie. Voor de duurdere woningen komt deze groep mensen sowiewo niet in aanmerking en d.m.v. deze regeling dus ook niet voor de voormalige huurwoningen. Tot een jaar geleden bestond er ook nog iets als koopgarant maar ook dit project is geannuleerd. Zo is er dus een grote groep mensen die gewoon geen kans krijgt op het kopen van een woning. Ik zou dit graag anders zien