Optimask

Wij, de Steungroep Clusterhoofdpijn Nederland, willen graag de Optimaks vergoed krijgen vanuit de zorgverzekering.

Ruim 500 lotgenoten, waarvan wij het weten, krijgen zuurstof geleverd van diverse zuurstofleveranciers. Hierbij krijgen zij vaak een standaard zuurstofmasker geleverd. Dit omdat dat het goedkoopste is.

Bij clusterhoofdpijn is het heel belangrijk dat wij 100% zuurstof inademen om een aanval te kunnen stoppen.  De huidige zuurstofmaskers kunnen deze 100% zuurstof bij lange na niet leveren! Ze sluiten vaak niet goed af, waardoor er valse lucht mee naar binnenkomt. Ook zijn de maskers van goedkope kwaliteit, waardoor de maskers geregeld vervangen moeten worden. Zeker bij veelvuldig gebruik!

De Optimaks is alleen in het buitenland te verkrijgen en hierdoor erg duur, deze wordt niet geleverd door de zuurstofleverancier en niet vergoed vanuit de zorgverzekering. Hierdoor hebben vele clusterhoofdpijn patiënten nog steeds geen optimaal effect van de zuurstof. Ons doel is om deze wel vergoed te krijgen, zodat het voor de zuurstofleveranciers ook haalbaar is deze zuurstofmaskers te leveren ( ook voor hen is het te duur), zodat de clusterhoofdpijn patiënt de volle 100% zuurstof in kan ademen, die ze nodig zijn!!

Dit is een Optimask. 100% zuurstof! Daar zouden heel veel clusterhoofdpijn patiënten blij van worden.

Minder pijn, minder lange aanvallen, door het grotere effect van de zuurstof!!

Teken dus onze petitie, dan zullen wij deze aanbieden bij de zorverzekeraars, uit naam van alle clusterhoofdpijn patiënten!

Geef hen lucht, het liefst 100%!!

Steungroep Clusterhoofdpijn Nederland    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift

Door te tekenen geef ik Steungroep Clusterhoofdpijn Nederland toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.