#PADELINAPELDOORN

Padeltennis. Dé ideale samensmelting van squash en tennis. In Spanje, na voetbal, al een tijdje de meest populaire sport van het land met miljoenen spelers. En terecht. Het is flitsend, toegankelijk maar vooral: Ontzettend leuk!

In Nederland zijn nog maar enkele padelparken of -banen te vinden. De vraag daarentegen groeit snel. Steeds meer mensen zien de prachtige highlightfilmpjes of internet en Facebook, of horen enthousiaste verhalen van mensen die het voor de eerste keer geprobeerd hebben.

Met de komst van Padelbanen zal niet alleen het Apeldoornse publiek kennismaken met deze verslavende sport. Ook zal het sporters aantrekken uit de regio (en daarbuiten), die als ze googelen op "Padel in de buurt" zien dat er helaas (nog) niets anders opzit dan meer dan een uur in de auto te stappen. TC Sprenkelaar heeft een ontzettend groot parkterrein, ruime kantine en is altijd open en mede daarom de ideale locatie voor Padel. Met zijn vele leden en toestroom van Padellers twijfel ik er niet aan dat ook deze banen erg populair zullen zijn.

Apeldoorn is een racketsportstad en is daar trots op. De vele tennis- en squashclubs, de AFAS Tennis Classics en dat Apeldoorn tot voor kort het grootste tennistoernooi van Nederland organiseerde zijn hier bewijzen van. Laten we dit zo houden.

Apeldoorn. Tijd voor Padel.