Petitie tegen het maximaal 4x inhalen Revius Lyceum Doorn

In het schooljaar 2017/2018 is er op het Revius Lyceum Doorn een nieuwe regel ingevoerd: Een leerling mag maximaal vier toetsen per jaar inhalen. Als je voor de vijfde keer ziek bent krijg je een 1. Leerlingen gaan steeds vaker ziek naar school om een toets te maken wat zorgt voor slechtere resultaten. Er is veel onduidelijkheid rondom de uitzonderingen op deze regel.

Waarom zou je deze petitie moeten ondertekenen?

• Deze regel gaat ten kosten van leerlingen die gewoon hun best doen op school. Zij bepalen niet wanneer zij ziek zijn.
  • Ouders hebben de verantwoordelijkheid om te kijken of hun kind ziek genoeg is of niet. Deze beslissing moet school niet voor je maken door dit soort regels op te stellen.
  • Een 1 op je cijferlijst is niet makkelijk weg te werken, en het is oneerlijk omdat als je niet in staat bent om een toets te maken. Dat je gestraft wordt met een 1!
  • Deze regel staat niet eens in het schoolregelement op de website

Beste Revianen,

Willen jullie alsjeblieft deze petitie delen met jullie ouders en mede (oud) Revianen? Samen staan wij sterker! Wij willen met de schoolleiding serieus in gesprek gaan. Met als doel deze regel te wijzigen of eventueel aan te passen.

Groetjes,

Jullie medeleerlingen