Pleibrug petitie Bocholtz

received_1365468816919210.jpeg

Deze week is Miriam Vleugels begonnen met haar mural aan de Pleibrug tussen Herver en de Vlengendaal te Bocholtz. Hoewel we met deze petitie niet willen twijfelen aan haar kunde was omwonenden al snel duidelijk dat dit de plank helemaal mis zou slaan. Ipv het aantrekken v toeristen, jaag je ze weg!

Wij, de inwoners van Simpelveld en Bocholtz, direct omwonenden en anderen die enige binding buurt/Pleibrug hebben,

Constateren dat het werk van Vleugels een uitnodiging zou moeten zijn om het Romeins verleden van Bocholtz te gaan verkennen. Men schijnt vergeten te zijn dat omwonenden en schoolgaande kinderen dagelijks met deze mural te maken krijgen. Iets waar men niet door gemeente in is gehoord dan wel betrokken. Een werk van mevrouw Vleugels kan prive een aanwinst zijn maar dit openbare werk wekt voor 95% ergernis getuige reacties op sociale media.

En verzoeken met ondertekening van deze petitie:

Een verklaring v verantwoordelijk wethouder Hodinius (toekenning opdracht? Omwonenden niet gehoord? Referenties eerder werk Vleugels gecheckt? Andere regionale mural kunstenaars benaderd?)