Politici moeten luisteren naar geniale denkpistes.

We weten allemaal hoe het ervoor staat. Problemen en uitdagingen alom, nu en de komende decennia. Als de mensheid niet oppast, roeit ze zich uit. Snel door kernwapens, trager en helemaal door vooral milieuverontreiniging, maar ook in overbevolkte landen en/of door kortzichtig overconsumptisme antibioticabestendig geworden virussen bijvoorbeeld. We moeten meer gaan delen en verdelen, maar niet onszelf.

Voor elke beroepspoliticus en -ca zijn er honderden bezorgde burgers, die niet zelden slimmer zijn en minder denken aan (enkel) hun inkomen, loopbaan, imago, kiezers, stad of land, ... Het vertrouwen in onze leiders staat op een extreem laag pitje. Dat ze onze hulp aanvaarden. Hetgeen ze oprecht zullen willen, tenzij ze een monopolie op de macht nastreven, zoals Trump en consoorten. Laten we een think tank oprichten, die ook gesteund wordt door de media. Machtige mensen zijn vaak veel minder creatief dan de underdogs. We hebben allemaal maar één leven. Dat zou niet mogen bestaan in vooral lijden van zovelen.

"Wie niet sterk is moet slim zijn

Een oud spreekwoord maar nog altijd even actueel als altijd. Je hebt mensen in alle soort en maten. Slimme mensen, sterke mensen, grappige, aardige, hulpvaardige mensen. Hetzelfde geldt voor dieren. Vandaag las ik:

Stokstaartjes die laag op de pikorde staan, zijn het meest innovatief en volhardend als het aankomt op voedsel zoeken of problemen oplossen.

Dit komt uit noodzaak, dominante mannetjes kunnen gewoon stelen van anderen en hen uitbuiten, als laaggeplaatste op de hiërarchische ladder loont het dus om meer risico te nemen en zelf problemen oplossen."

Door te ondertekenen, machtig ik Dirk Van Landen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...