Red Ciccionina Delft

De toekomst van Ciccionina wordt bedreigd!  De eigenaar van het pand, VOM bv Delft is van plan ons pand in portefeuille te verkopen met 4 andere panden. Met grote verbazing ontvingen wij 10 november een brief waarin stond dat ons eerste recht van koop zou zijn komen te vervallen aangezien er in portefeuille wordt verkocht. Ons huurcontract loopt tot aug 2018 en daarna zijn we vogelvrij. Een nieuwe eigenaar kan met het pand doen wat hij wil. Ciccionina vindt het een schandalige beslissing van de gemeente en Vestia die als aandeelhouders in de VOM zitten om niet eerst de onderhandelingen tot koop die al vanaf 2012 met Ciccionina lopen voort te zetten. Een belangrijke culturele hotspot, waar echt cultureel ondernemerschap wordt getoond, gaat nu een zeer onzekere toekomst tegemoet.

Het is nog niet te laat om deze respectloze en ondoordachte procedure te stoppen. In deze procedure wordt niet alleen stichting Ciccionina, maar ook andere huurders en de Vereniging Kromstraat totaal gepasseerd.   Wij weten dat Ciccionina een belangrijke plek voor je is en dit mag gezegd worden. Misschien omdat je vaste bezoeker bent van Delftse Zomergasten, of misschien omdat je hier graag uitgaat in het weekend. Ciccionina is de laatste plek in Delft met een serieuze muziekprogrammering meer dan 100 dagen per jaar. Hier kunnen dj’s en organisatoren groeien en daarna de stap wagen naar de grote clubs. Een van de laatste podia in Delft, na sluiting van Speakers en de Triangle. En dat voor een stad met meer dan 20.000 studenten en jongeren.

We verzoeken de gemeente om de procedure tot totale verkoop stop te zetten. Bovendien verzoeken we de gemeente om het eerste recht van koop van Ciccionina gestand te doen. We verzoeken de onderhandelingen voort te zetten gebaseerd op het bod dat in 2014 gedaan is door Stichting Ciccionina aan voormalig wethouder Milene Junius.

Teken de petitie!

Nina Voets Stichting Ciccionina    Neem contact op met de schrijver van de petitie