Red de Bijen door maaibeleid aan te passen

Ik heb deze petitie aangemaakt om NOG meer voor de bijen en de insecten op te komen. Sinds kort heb ik mij aangesloten als vrijwilliger bij Gemeente Heemskerk bij GroenSpoor.

Het maaibeleid van HHRS HoogHeemraadschap speelt hierin een cruciale rol in. De eerste verplichte maaironde staat alweer vast. Juist nu de bijen volop dracht en stuifmeel halen en dat van de meeste bermen waar de bloemen volop in de bloei staan. DIT MAAIBELEID MOET STOPPEN. Ik wil hiermee bereiken wanneer wij genoeg handtekeningen hebben verzameld dat er pas gemaaid gaat worden NA de zaadzetting! Deze mensen van HHRS zitten zo vast geroest in het strak Wimbledon patroon dat dit patroon subiet moet verdwijnen. Dat is o.a ook de oorzaak van vele insecten wat voor 55% is verdwenen! Dankzij HHRS.

Wanneer ik genoeg handtekeningen heb verzameld ga ik  deze petitie overhandigen aan het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit bij Minister Carola Schouten!

Door te ondertekenen, machtig ik M. Minnebo om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...