Red postgraduaat IBW aan de UA

Omwille van de besparingen die zijn aangekondigd deze zomer, is de beslissing gevallen dat de opleiding postgraduaat in Informatie- en bibliotheekwetenschap aan de Universiteit Antwerpen na dit academiejaar wordt stopgezet. Volgend academiejaar is dan het uitdovend jaar. Dit is onvoorstelbaar. Deze informatie- en bibliotheekopleiding is de enige in haar soort en wordt aan geen enkele andere universiteit of hogeschool gegeven. Vorig jaar was er zelfs nog sprake van deze opleiding om te vormen naar een masteropleiding omdat er steeds een grote vraag naar is vanuit de sector en de studenten zelf. Meer dan de helft van de afgestudeerden vindt binnen het jaar werk binnen de sector.

Daarom hebben we besloten actie te ondernemen. Met deze petitie hopen we zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen, zodat we deze kunnen voorleggen aan de universitaire overheid van de Universiteit Antwerpen--in de hoop dat we gehoord worden. Gelieve de petitie te tekenen en deze zo veel mogelijk te delen.

Because of budget cuts announced over the summer, the University of Antwerp has decided to stop offering its program in Information- and Library Science. This is inconceivable. This course is the only one in its kind and is not offered at any other university or college. Last year there was even talk of a possible conversion from a post-graduate program to a master's program, since there has always been great demand for it from the professional sector and the students themselves. More than half of new graduates finding work within a year is a powerful testimony of this program's necessity.

Therefore we have decided to take action. With this petition we attempt to gather as many signatures as possible, so we can present these to the leadership of the University of Antwerp--in the hope that our voice will be heard. Please sign this petition and share it as much as possible.

Natasja Volckaerts - Eros Heyrman    Neem contact op met de schrijver van de petitie