RedBethelkerkBarendrecht

Red de Bethelkerk Barendrecht ! Er worden 2 PKN kerken te koop gezet, namelijk de Triomfatorkerk en de Bethelkerk. De verkoop van de laatste is het moeilijkst.  De Bethelkerk is gezichtsbepalend voor Barendrecht centrum. Wie zal dit gebouw niet missen als het met de grond is gelijk gemaakt !                                                                                                                                                                                                      Ik heb het volgende voorstel. Dit voorstel  wil ik in een petitie omzetten. De gemeente Barendrecht koopt de parkeerplaatsen  van de Bethelkerk voor een bedrag van 650.000 euro. De gemeente Barendrecht koopt verder de toren van de Bethelkerk voor 450.000 euro en zij neemt ook het onderhoud voor haar rekening. In de toren van de Bethelkerk kan de gemeente Barendrecht een carillon (klokkenspel) ophangen en op feestelijke dagen kan de gemeente het carilllon laten spelen. Verder kan de gemeente de kerkklokken gebruiken in geval van calamiteiten. (Denk  ook aan de situatie waarbij de mobiele netwerken uitvallen). Totaal betaald de gemeente Barendrecht 1.100.000 euro aan de PKN. Als het PKN bestuur binnen 15 jaar de Bethelkerk alsnog te koop wil aanbieden, kan dit alleen aan de gemeente Barendrecht voor 350.000 euro. De burgelijke gemeente kan de grond dan met  winst verkopen. Indien de PKN beslist binnen 15 jaar de Bethelkerk te willen behouden als kerk, dan betaalt ze 450.000 euro aan de burgelijke gemeente Barendrecht. De toren en de parkeerplaatsen blijven in dat geval het eigendom van de burgelijke gemeente Barendrecht. Uiterlijk op het moment dat de 15 jaar zijn verstrekken na het overeengekomen contract betaalt het PKN bestuur aan de burgelijke gemeente Barendrecht per direct 450.000 euro om verder gebruik te kunnen blijven maken van de Bethelkerk. Doet het PKN bestuur dit niet dan krijgt zij per omgaande 350.000 euro gestort van de burgelijke gemeente Barendrecht en de burgelijke gemeente Barendrecht is op dat moment volledig eigenaar van de Bethelkerk en de burgelijke gemeente Barendrecht kan dan zelfstandig beslissen wat ze met de kerk en de grond gaat doen.                                                                                                                                                                                              Het burgerinitiatief is bedoeld om inwoners en anderen de kans te geven zelf een voorstel aan de gemeenteraad van Barendrecht te doen.

De Bethelkerk heeft een gemeentelijke monumentenstatus en de burgelijke gemeente Barendrecht heeft dan ook verplichtingen. Op dit moment betaalt de gemeente Barendrecht geen euro voor de monumentenstatus van de Bethelkerk.

Ik dien een petitie in bij de gemeente Barendrecht, gezien zij verplichtingen heeft met betrekking tot de Bethelkerk.

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Controleer alstublieft uw mailbox (en spambox).