Robbedoes Neeroeteren moet blijven

Robbedoes Neeroeteren moet blijven!

Beste mede-ouders van Robbedoes,

Als ouders die ons kindje hier naar de opvang brengen, zijn we verontrust over de verhalen die sinds enkele weken de ronde doen over een sluiting van Robbedoes Neeroeteren vanwege bezuinigingen en gebrek aan brandveiligheid.

Wij hebben daarom op woensdag 6 april met de dienst kinderopvang gebeld voor meer informatie. Zij wisten ons te vertellen dat er nog niets besloten is over een sluiting. Dit zal door het college van Maaseik worden besloten. Wanneer is niet duidelijk. Het is wel zo dat er sterk wordt gekeken waar bezuinigd kan worden in de stad, daarbij is een sluiting van Robbedoes Neeroeteren een van de opties. Echter er zijn ook andere scenario’s mogelijk voor Robbedoes Neeroeteren. Welke dat zijn, weten wij niet.

Verder wist de dienst ook te vertellen dat er geen sprake is van brandonveiligheid en ze weten ook niet waar dit verhaal vandaan komt. Er wordt strikt op toegezien; bij een brandonveilige situatie zou de opvang direct worden gesloten. Er is een attest voor brandveiligheid voor dit pand afgegeven tot 2019.

Echter de eventuele sluiting zorgt bij ons ouders, de kinderbegeleidsters en ook de dienstmedewerkers natuurlijk voor veel onrust en onzekerheid. Wij weten niet wanneer iets wordt beslist, of en hoe lang Robbedoes nog open blijft, zonder dat wij gehoord of geïnformeerd worden over het proces.

Veel ouders kiezen bewust voor Robbedoes Neeroeteren voor de volgende voordelen;
• Kleinschalige opvang in tegenstelling tot grote opvanglocaties in bv. Opoeteren;
• Dicht bij school en thuis in de vertrouwde omgeving van de kindjes;
• Gediplomeerde begeleidsters die alle kindjes goed kennen;
• Open tijdens schoolvakanties in tegenstelling tot de opvang op school.

Via deze petitie willen we zoveel mogelijk ouders oproepen om hun stem te laten horen richting de politiek; betrek ons in de besluitvorming, communiceer over het proces en luister ook naar onze argumenten voordat een besluit valt.

Teken daarom bijgevoegde petitie, deze zal worden aangeboden aan het college/politiek.

Alvast bedankt!
Irene Smeets en Bart Coenen

Evy Scherrens

Marel Schils