Roep 6 mei uit tot ‘Dag van het vrije woord’!

Aanleiding
Op 6 mei aanstaande is het alweer 16 jaar geleden dat Pim Fortuyn op brute wijze is vermoord. Deze moord was niet alleen een aanslag op een persoon, maar op onze hele democratie en onze vrijheid van meningsuiting. Jong Leefbaar Rotterdam zal er daarom ook dit jaar weer bij stilstaan, door om 18:06 uur twee minuten stilte in acht te nemen.

Vandaag de dag
Los van het feit dat de waarschuwingen en aanbevelingen van Fortuyn nog steeds actueel zijn en dat de gevestigde orde er nog steeds weinig van geleerd lijkt te hebben, lijkt ook het vrije woord steeds verder onder druk te staan. Denk aan de veroordeling van Wilders, of het demoniseren van mensen als Thierry Baudet en Jan Roos. Fortuyn is vermoord om zijn mening, maar nog steeds zet de gevestigde orde politieke tegenstanders te snel weg als xenofoob of zelfs racist. Een gevaarlijke situatie, omdat de vrijheid van meningsuiting één van onze belangrijkste grondrechten is.

Belang van 6 mei
Daarom pleit Jong Leefbaar ervoor om 6 mei uit te roepen tot ‘Dag van het vrije woord’, om zo nog beter stil te staan bij dit belangrijke grondrecht en de waarde van vrije meningsuiting. Het sluit ook nog eens perfect aan bij 4 en 5 mei. Voorzitter Lennard van Mil: ‘Zo hebben we niet twee, maar drie dagen om stil te staan bij onze vrijheden en is de dood van Fortuyn op zijn minst niet voor niets geweest.’

Bent U het hiermee eens? Teken deze petitie dan en vergeet hem niet te delen! Alvast bedankt!

IMG-20180501-WA00082.jpg

Roep 6 mei uit tot ‘Dag van het vrije woord’!    Neem contact op met de schrijver van de petitie