S.O.S. Smul & Co Frituur In Nood

Op 29 maart 2016 werd op MSC Home Terminal kaai 702 aan de Antwerpse Baan in de Haven van Antwerpen Frituur Haven Smul &Co Kaai 702 met de grond gelijk gemaakt . Dit kwam niet geheel onverwacht daar eind 2016 de hele terminal sluit en verhuist naar MPET 1742 op Linkeroever.

Vanaf de dag dat bekend werd dat  Smul & Co niet mee mocht verhuizen naar de Linkeroever is men in actie gekomen.
Niets heeft mogen baten.  De Havenbaronnen hebben er geen oren naar.   En dat terwijl Smul&Co  voor Chauffeurs en Havenwerkers diensten aanbood zoals even rustig een kop koffie en een broodje te kunnen verteren.  Daarnaast en zeer zeker belangrijk zijn goede toiletmogelijkheden, hetgeen op meerdere terminals voor chauffeurs een groot probleem is.

Er is een actiegroep opgericht om Smul&Co  te kunnen behouden en mee te laten verhuizen naar de nieuwe lokatie aan de Linkeroever.

Een actiegroep van en door   Chauffeurs, Dokwerkers en iedereen die gewoon goede voorzieningen wensen op de nieuwe Terminal.
Tot nu toe hebben de honderden opgehaalde handtekeningen geen gehoor gevonden  bij de hoge mannen van de Terminal.
Waarom zijn zij hier zo tegen?   Het kost hen geen geld.   En Smul&Co biedt ook voor de chauffeurs en ander havenwerkers goede faciliteiten in de vorm van schone sanitaire voorzieningen.

De Terminal zelf zou hier ook voordeel bij hebben.
Want waar kunnen chauffeurs nu naar het toilet.   Wachttijden lopen vaak op en dat weten ze hoog op de kantoren natuurlijk ook.
Smul&Co zou de toiletten in beheer hebben en de terminal bazen zelf zouden daar dus geen enkel omkijken naar hebben.

Wat willen wij?
Wat wij willen  is dat Smul&Co zich mag vestigen op de nieuwe terminal.
Dat Smul&Co de  sanitaire voorzieningen biedt en schoonhoudt.   En natuurlijk dat we er koffie en wat te eten kunnen krijgen en binnen kunnen zitten.  Is dat nou teveel gevraagd?

Onderteken de Petitie
Iedereen die zich hierin kan vinden zou ik nu willen vragen om onze Petitie te willen ondertekenen.
We hebben deze nu online gezet om zo nog meer handtekeningen te kunnen ophalen.

Gaarne met je naam, email adres en extra of je mee zou willen doen aan een actie.
Daarvoor hebben we dan ook je email-adres nodig zodat we je ter zijner tijd kunnen bereiken.

Met vriendelijke groet,

Namens het actieteam  Smul&Co