Steun de thuiszorgmedewerkers

Al 2 jaar verkeren de thuiszorgmedewerkers van Thebe in grote onzekerheid. Steeds is onduidelijk of zij hun baan kunnen blijven behouden, en voor welk salaris. Inmiddels is Thebe failliet verklaart, en staan ze nu letterlijk op straat.

Er zijn inmiddels bedrijven die zich hebben gemeld om de thuiszorgmedewerkers over te nemen. Dat klinkt positief, maar de thuiszorgmedewerkers moeten wel voor minder geld gaan werken. En ze leveren rechten, zoals een vast contract, in.

En dat terwijl de directie van Thebe het afgelopen jaar met zijn tweeën bijna €500.000,- binnen heeft geharkt, Thebe gewoon winst maakt, en een enorme reserve op de bank heeft staan. Dit gaat allemaal ten koste van de thuiszorgmedewerkers die nu op straat staan. Maar ook van hun klanten en zelfs van u. De zorg wordt immers grotendeels betaald door belastinggeld wat wij allemaal ophoesten.

Dat laten we toch niet gebeuren? De zorg is immers van ons allemaal, vroeg of laat zullen we allemaal een beroep moeten doen op hulp. Dan willen we toch dat die hulp goed geregeld en fatsoenlijk betaald is? Steun daarom deze petitie!