Steun het kinderpardon van Tatev Davtyan

Aanstaande vrijdag 26 Januari buigt de rechter zich over het aangevraagde kinderpardon van Tatev Davtyan. Tatev is geboren in Armenie waar haar ouders politiek in de problemen kwamen en met de toen 3-jarige Tatev naar Nederland gevlucht zijn. Beide ouders hadden allebei een zeer goede baan in Armenie en leefden economisch daar in goede omstandigheden.

Inmiddels is het gezin nu 8 jaar in Nederland  en wacht nog steeds op een verblijfsvergunning. Een belangrijke mogelijkheid is het kinderpardon. Het kinderpardon geeft aan kinderen die langer dan 5 jaar in Nederland zijn de mogelijkheid om met hun familie hier te blijven. Voor Tatev en inmiddels ook voor haar zusje Lucie die hier geboren is, geldt dat ze hier langer dan 5 jaar zijn. Daarnaast is er ook nog Anie van 3.

Helaas wordt het kinderpardon maar heel beperkt toegepast. sinds mei 2013 toen de regeling definitief werd, zijn slechts 120 van de 1360 aanvragen gehonoreerd.(bron IND) De laatste 2 jaar werd daarvan slechts in 1 geval een verblijfsvergunning verleend.

Met deze petitie kunt u Tatev en haar gezin steunen om een verblijfsvergunning te krijgen in Nederland via het door de wet geregelde kinderpardon.

We hopen dat de rechter door uw handtekening ziet dat dit gezin hier een plaats heeft verworven en deel is geworden van de plaatstelijke samenleving en daarin geintegreerd is. En dat u het belangrijk vindt dat Tatev, maar ook haar ouders en haar 2 zusjes hier een kans verdienen.

Ruud Bennaars iniatiefnemer.

vlnr: Tatev, Lucy, Armen, Anie en Narine
Tatev_familie.jpg

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.