Stop-karaktermoord-op-Zwarte-Piet

Woensdag 1 juli werd herdacht dat 152 jaar geleden de slavernij werd afgeschaft in de voormalige Nederlandse koloniën in de West.

Terecht dat er jaarlijks aandacht is voor het, in de slavernijperiode, geleden leed.

Helaas werd deze gedenkwaardige gebeurtenis door aniti-Zwarte Piet-activisten aangegrepen om onze kindervriend verder in het verdomhoekje te plaatsen. Zij riepen op om op deze dag van herdenking aangifte te doen tegen Zwarte Piet, omdat deze zich schuldig zou maken aan groepsdiscriminatie.

De Partij van de Ouderen Amsterdam en Groep de Mos / Ouderen Partij Den Haag houden van Zwarte Piet en willen dat er een einde komt aan de karaktermoord op de vriend van ieder kind (ongeacht afkomst). Onderzoek van EenVandaag liet in oktober 2014 zien dat maar liefst 83% van de Nederlanders vindt dat het uiterlijk van Zwarte Piet niet aangepast hoeft te worden. In een peiling van Onderzoeksbureau Markteffect vond zelfs 96% dat.

De Partij van de Ouderen Amsterdam en Groep de Mos / Ouderen Partij Den Haag roepen actiegroep Kick Out Zwarte Piet en andere anti-Zwarte Piet-activisten tot het volgende op:

• Laat de vriend van ieder kind zijn werk doen: Stop de karaktermoord op Zwarte Piet;
  • Verdiep je eens in het goede werk van onze kindervriend, die niets van doen heeft met welke vorm van racisme dan ook;
  • Vraag op een andere manier aandacht voor het slavernijverleden, misbruik daarvoor onze kindervriend niet, maar maak het slavernijverleden een vast onderdeel van het onderwijscurriculum op scholen;

Op de foto: Zwarte Pieten die, tijdens de Sinterklaasperiode, strijdlustig de belangen van al onze kinderen willen dienen