Stop de huisvesting van uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam of waar dan ook in Nederland!

Wij, de actiegroep , 'geen huisvesting uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam of waar dan ook in Nederland, zijn niet tegen opvang van asielzoekers in het algemeen. Wij zijn tegen de langdurige opvang van minimaal anderhalf jaar van uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam. Er zal op 10 verschillende plekken in de stad opvang en leefgeld (illegale uitkering) geregeld worden voor minstens 500 uitgeprocereerden https://www.telegraaf.nl/nieuws/2911528/amsterdam-gaat-500-uitgeprocedeerden-opvangen

Deze ongedocumenteerden zoals de uitgeprocedeerde asielzoekers genoemd worden, mogen anderhalf jaar nadenken over hun toekomst elders. Onbegrijpelijk want zij zijn immers al uitgeprocedeerd. Kosten huisvesting lopen op tot totaal 24 miljoen euro

Wij zijn van mening dat deze 24 miljoen euro aan gemeenschapsgeld beter besteed kan worden in Amsterdam. Ziekenhuizen en verzorgingstehuizen worden nu gesloten in Amsterdam .”
“Vluchtelingen met status krijgen voorrang voor een sociale huurwoning op inwoners van Amsterdam, die soms al meer dan 15 jaar op de wachtlijst staan. “
“De jeugd trekt weg uit de stad omdat ze geen sociale huurwoning kunnen krijgen (wachttijd minstens 15 jaar) en niet tot hun 30e bij hun ouders willen wonen. Ouderen krijgen onvoldoende zorg en kunnen vaak niet samen in een verzorgingstehuis blijven de laatste jaren van hun leven. “ Arme Amsterdammers slapen onder bruggen.

Daarbij is er een grote kans dat de illegalen verdwijnen in de criminele circuits in Amsterdam. De zogenaamde veiligelanders (uit veilige landen van herkomst) gebruiken de asielprocedure slechts om in de criminaliteit te kunnen fungeren. Zij lopen zo het AZC uit en komen nooit meer terug. Deze groep aso-azielzoekers verpest het voor de goedwillende asielzoekers.

De veiligheid van de inwoners van Amsterdam staat op het spel. Er zijn al verschillende illegale bendes actief in Amsterdam. Nu nog 500 plekken gedurende anderhalf jaar voor nieuwe illegale uitgeprocedeerden betekent een vergroot risico dat deze mensen hun asielprocedure niet gaan afwachten. Zeker omdat zij veelal terug naar het veilige land van herkomst kunnen. En voor een deel uitgeprocedeerden het doel is om in het illegale criminele circuit te verdwijnen.

Wij vinden dat het nu genoeg is in Nederland en dat het ministerie en de gemeenteraad Amsterdam ‘grensoverschrijdend’ optreden door illegalen langdurig te huisvesten, met alle problemen van dien.
Wij willen steun vragen voor ons initiatief om de positie van legale Nederlanders te beschermen! Wij willen mensen vragen om ons te steunen en  deze petitie te tekenen.

Actiegroep , 'geen huisvesting uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam en Ned.    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift

Door te tekenen geef ik Actiegroep , 'geen huisvesting uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam en Ned. toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.