Stop De Moord Op Het Limburgse Woord

Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad, die samen de vijfde krant van het land vormen, worden in hun voortbestaan bedreigd. Niet omdat de kranten niet gezond zouden zijn, maar omdat de eigenaar, het Britse Mecom, de voorgenomen verkoop van de Limburgse kranten aan het Belgische Concentra op het allerlaatste moment heeft geblokkeerd. Daarmee is een belofte aan de Limburgse kranten op schandalige wijze gebroken. Het is nu overduidelijk dat de ‘aandeelhouders’ (in dit geval roofridders) zich als enige serieuze belanghebbenden zien in Mecom en MGL. De Limburgse kranten zien echter de lezers, de adverteerders, de medewerkers, de journalistiek en de Limburgse samenleving als voornaamste belanghebbenden. De medewerkers van de Limburgse kranten hebben het besluit van Mecom als een oorlogsverklaring opgevat. Het actiecomité Stop de Moord Op Het Limburgse Woord eist dan ook een heropening van het onderhandelingsproces met Concentra. Dit is namelijk de enige weg is om onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek in de Limburgse kranten - met de focus op exclusief Limburgs nieuws, onderzoeksjournalistiek, analyse, service en duiding - in papier en op alle digitale platforms te waarborgen voor de toekomst.

Actiecomite Stop De Moord Op Het Limburgse Woord    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift