Stop mee de verkaveling van “De Boomen” in Vosselaar

007_(2).JPG

Wij vragen uw hulp.
Stop mee de verkaveling van “De Boomen”, één van de laatste stroken groen aan de Antwerpsesteenweg waar dr. Janssen vroeger woonde.

Enkele jaren geleden werd het domein waar dr. Janssen vroeger woonde opgekocht door een projectontwikkelaar. Het betreft een mooie strook groen aan de Antwerpsesteenweg (overzijde Colruyt) van bijna 4 hectare met grote oude beuken.

Aanvankelijk presenteerde de projectontwikkelaar plannen om er met behoud van het groene kader een beperkt aantal appartementen op te bouwen... nu blijkt echter dat er ook hier een bijna volledige kaalkap zal plaatsvinden om er maar liefst 65 appartementen op te bouwen.

Wat betekent dit?

• Het zoveelste stukje groen aan de Antwerpsesteenweg dat verdwijnt. Binnenkort wordt de Antwerpsesteenweg één langgerekte betonstrook die Turnhout met Beerse verbindt.

• Het schepencollege van Vosselaar schreef in 2015 in haar beleidsvisie dat het groene dreefkarakter van de Antwerpsesteenweg buiten de kernzone (voorbij Dreef en Molenstraat) behouden moet blijven. Wij verwachten een consequente opstelling!

• De zoveelste verkaveling zonder ook maar iets behoud van groen. Optimalisatie van de winst waardoor waardevolle oude beuken moeten sneuvelen.

• Een erg gevaarlijke verkeerssituatie omdat de in- en uitrit van deze verkaveling recht tegenover de in- en uitritten van Colruyt ligt. Auto’s die op eenzelfde punt links en rechts in- en uitdraaien waar dagelijks honderden schoolkinderen langsfietsen? Dit wordt gegarandeerd ballet op de invoegstrook.

• De verkavelingsaansvraag is erg vaag en kan te veel verrassingen in petto houden.

Red het laatste groen van Vosselaar en hou uw gemeente veilig. Teken deze petitie waarmee u ons bezwaarschrift steunt en maak mee het verschil !

Bedankt,
Leefbaar Vosselaar

P.S. Leefbaar Vosselaar staat los van de politieke partijen. Wij zijn burgers die geven om ons groen en onze leefbaarheid.

011_(2).JPG

Ter info qua effect op onze omgeving:
65 wooneenheden in een ruime buurt waar er nu amper 60 staan over 8 keer zoveel oppervlakte.
Is dit het Vosselaar dat we willen qua ruimtelijke ordening en mobiliteit??!

Woonwijk-Vosselaar[1].jpg