Stop met bezuinigen in de sector kinderopvang

Bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen. Op veel dingen wordt bezuinigd. Mensen zijn in deze tijd blij met een baan. Een baan hebben in deze crisis is heel wat waard. Een baan en kinderen kunt u prima combineren. U kunt uw kind(eren) naar het kinderdagverblijf brengen, waarbij u met een gerust hart naar uw werk kunt gaan.

Maar er is 1 probleem. Door het bezuinigen van de kinderopvangtoeslag maken steeds minder ouders gebruik van de kinderopvang. Dat leidt bijna overal in de sector tot banenverlies. Het verlies van de banen gaat weer ten koste van de kwaliteit van het kinderdagverblijf, waardoor de veiligheid in gevaar komt. Dit moet stoppen!

Maar hoe kan een eigenaar/directeur nu tegenwoordig nog een kinderdagverblijf goed laten draaien? Het is bijna onmogelijk, (vandaar ook dat veel kinderdagverblijven hun deuren al hebben moeten sluiten!) Er is weer een nieuw CAO waarbij het salaris van het personeel weer omhoog gaat, terwijl de inkomsten alleen maar minder en minder worden. Dan is er ook nog het 4 ogen beleid wat per 1 juli ingaat. Dit betekend dat er altijd 2 leidsters op een groep moeten staan, of er moeten camera's opgehangen worden, wat ook weer geld kost. Er wordt teveel van een eigenaar/directeur van een kinderdagverblijf gevraagd en als gevolg van alle bezuinigingen is het dan ook logisch is dat het zo slecht gaat in deze sector!

Resumé:

Degene die er door deze bezuinigingen op achteruit gaan zijn:

* Ouder(s)
* Kinderen
* Eigenaar/directeur van kinderdagverblijf
* Personeel van een kinderdagverblijf
*(En uiteindelijk door de toenemende werkeloosheid in deze sector ook de overheid.)

Dit kan zo niet langer doorgaan! Denk vooral aan de kwaliteit van een kinderdagverblijf! Een kind hoort ten slotte toch kind te kunnen zijn in een veilige en liefdevolle omgeving?!

Ik wil dmv deze petitie opkomen voor iedereen die belang heeft bij kwalitatief hoogwaardige kinderopvang en hoop dat er door de regering nog op tijd besloten wordt dat dit zo niet langer kan! Er zijn al pedagogisch medewerk(st)ers die zich om moeten scholen, omdat ze geen werk meer kunnen krijgen in de kinderopvang. Hierdoor gaan noodgedwongen goed gekwalificeerde medewerk(st)ers de sector verlaten. Hoe kan dit zonder dat iemand ingrijpt allemaal maar gebeuren? Waarom staat er niemand op die een manifestatie organiseerde op het Malieveld, zodat we onze regering laten zien dat we dit niet langer accepteren!

Onderteken alstublieft deze petitie als u ook tegen de bezuinigingen bent van de kinderopvang!

Verspreidt deze mail via Social Media als bv. Twitter, Facebook, E-mail, LinkedIn enzovoort.

Dank u wel!