Stop tijdelijke sluiting buurthuis Batu Karang in Breda

De burgemeester van Breda heeft besloten buurthuis Batu Karang in Breda te sluiten

op vrijdag 5 december 2014, voor een periode van vier weken. De reden hiervan is dat

er alcoholische dranken zijn verstrekt terwijl hiervoor een geldige drank- en horecavergunning

ontbrak.

Wij (de Molukse gemeenschap te Breda en het bestuur van buurthuis Batu Karang) zijn van mening dat de gemeente niet eerlijk is tegenover het bestuur van buurthuis Batu Karang vanwege een gedoogbeleid omtrent deze drank- en horecavergunning, herhaaldelijk vermeld door raadsleden van de gemeente.

Verscheidene vergaderingen hebben plaatsgevonden tussen de gemeente van Breda, de wijkraad van de Molukse wijk Breda en de kerkleden van de Molukse wijk Breda. De Molukse gemeenschap te Breda en het bestuur van buurthuis Batu Karang zijn niet op de hoogte geweest van deze vergaderingen en hebben geen recht van spreken gehad in deze kwestie.

Het buurthuis Batu Karang heeft een belangrijke positie voor de Molukse samenleving vanwege de traditionele cultuur en de activiteiten die hierin plaatsvinden.

De formulieren voor aanvraag van een drank- en horecavergunning zijn drie weken geleden verstuurd door de voorzitter en de eerste penningmeester van het bestuur van buurthuis Batu Karang.