Stop versoepeling cabbotage en verdere uitbuiting!

Mevrouw Bulc ( Eurocommisaris Vervoer) wil de cabbotageregels gaan versoepelen terwijl ze in eerste instantie overtuigd leek oneerlijke concurrentie en verdringing aan te pakken!

Volgens de huidige cabotageregels mogen aansluitend aan een internationale rit binnen een periode van zeven dagen, drie binnenlandse ritten worden uitgevoerd. Bulc zou het aantal binnenlandse ritten willen uitbreiden. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat de Commissie daarbij niet langer het minimumloon van het gastland wil aanhouden, maar het loon van het thuisland van de chauffeur.

Dit mag EN kan niet gebeuren. Dit is een uitnodiging voor nog meer oneerlijke concurrentie en verdringing on de transport waardoor Westeuropese chauffeurs vrezen hun baan zullen verliezen.

Al jaren probeert SP-Europarlementariër Dennis de Jong de Europese Commissie af te houden van plannen voor liberalisering van het binnenlands wegvervoer en doet zijn werk schijnbaar voor niks gezien de reactie van mevrouw Bulc.

Lees meer in dit artikel:

Teken deze petitie want het is ons brood! Deze petitie zal geen sluitingsdatum hebben omdat het belangrijk is dat om te beginnen alle nederlands sprekende en begrijpende chauffeurs/transportmedewerkers deze petitie tekenen. We zullen middels aankondigingen laten weten wat de vorderingen zijn als je bij ondertekening jouw e-mail adres achterlaat.

De handtekeningen zullen in ieder geval aan SP-Europarlementariër Dennis de Jong overhandigd worden.

Met vriendelijke groet,

De redactie van www.chauffeursnieuws.com

Ook te vinden op facebook: www.facebook.com/chauffeursnieuws